כאבים אחרי תאונת דרכים – האם יש להם שם רפואי וכיצד מטפלים בהם?

תאונת דרכים היא אירוע מצער שהנזק שלו עשוי לנוד בין לקיחת חיי אדם לפציעות שטחיות לכלים עצמם. בין לבין קיים ספקטרום רחב של פגיעות, פתיעות וכאבים מהם סובלים המעורבים בתאונה או אלו שנכחו בסביבתם באותה עת.

אם אתם סובלים מתופעת כאבים אחרי תאונת דרכים, חשוב שתבינו מה עומד מאחורי סוג הכאב שאתם חווים וכיצד ניתן לטפל בו. כאבים כאלו עשויים רק להחמיר עם הזמן ולכם טיפול מוקדם ככל האפשר יסייע לכם לחזור לשגרה תקינה ובריאה.

אם יש לי כאבים אחרי תאונת דרכים, ממה אני סובל?

ככלל, כאבים אחרי תאונת דרכים יכולים להיות מגוונים וברמות חומרה שונות, אמנם ישנה תופעה מוכרת הנקראת צליפת שוט אותה כדאי להכיר. צליפת שוט היא מצב שבו הגידים, השרירים והרקמות באזור הצוואר נפגעים כתוצאה מתנועה פתאומית ומהירה של הראש, כפי שמתרחשת לרוב בתאונות דרכים. חגורת הבטיחות שמגנה עלינו מתנועה בלתי נשלטת ברכב בעת טלטול או התהפכות, משאירה דווקא את הצוואר שלנו חסר כל ריסון או תמיכה. עוד דבר שמעלה את הסיכון לצליפת שוט הוא חוסר ההתאמה בין גובה משענת הראש, לגובהו של הנהג או הנוסע.

איך ניתן לאבחן כאבים אחרי תאונת דרכים כצליפת שוט?

הכאב, הנוקשות והרגישות באזור הצוואר יהיו סממן מרכזי לצליפת שוט אם אתם סובלים מכאבים אחרי תאונה. החיבור של האזורים האלו לנקודות שונות על פני הראש עשוי גם להביא לכאבי ראש נלווים או מיגרנות. אם אתם סובלים מקשיי תפקוד נוספים כמו שיווי משקל רעוע, טשטוש בראייה, סחרחורות או עיוותים בשרירים, גם אלו עשויים להיות סממנים לצליפת שוט. הדבר החכם ביותר שניתן לעשות הוא לפנות לרופא בהקדם כדי לשלול נסיבות אחרות ולאבחן את הכאבים שלכם כדי להתאים להם את הטיפול הנכון.

איך מטפלים בצליפת שוט?

טיפול כירופרקטי מקצועי הוא אחת השיטות הטובות ביותר להתמודד עם כאבים אחרי תאונת דרכים כיוון שבמהלכו מופעל לחץ עדין לתיקון הפגיעה באזור והחזרת המצב לקדמותו. חשוב שתפנו לכירופרקט מקצועי שיעניק לכם טיפול יסודי ויעיל. היותו של ד"ר שלמה כהן כירופרקט ותיק ומנוסה סייעה לו ללוות מטופלים רבים בתהליכי החלמה קשים אך מוצלחים.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
דילוג לתוכן