מהו חופש אמיתי?

חופש ברגע הזה, רק הרגע אני נהנה… רק הרגע אני בוחר/ת לעשות את… ממש ברגע זה!!!…,

תארו לעצמכם שהמחשבות שלכם "מחליטות" לצאת  לחופשה והראש פשוט מתרוקן ,
איך הייתם מרגישים???

מחשבה קשורה לעבר או לעתיד, מחשבה שעוברת בראש אינה קשורה לרגע הנוכחי עצם המחשבה על…הופכת להיות רגע בעבר. המחשבות מונעות מאיתנו לחוות את  ה "כאן ועכשיו" להינות וגם ללמוד "מהרגע הזה".

האם נולדנו לחיות בתוך "מכונת כביסה" של מחשבות?
התרפקות על העבר או כעסים מהעבר ודאגה לעתיד קיימים רק בראש אך זו לא המציאות זה רק מה שנדמה לנו שזו המציאות. ה"יש", המציאות זה רגע קצר וחולף.

האם ניתן להפסיק את המחשבות? האם המוח שלנו מסוגל לעשות זאת? חושבים שזה בלתי אפשרי?
ובכן זה אפשרי כי המוח שלנו רק רוצה להפסיק "להסתובב" סחור סחור בין עבר לעתיד, המוח מבקש את המנוחה ולו לרגע קצר, ההרפיה הזו נדרשת בדיוק כמו שהגוף הפיזי זקוק למנוחה.

 איך לצאת מ"עבדות לחרות" מחשבתית?

בעזרת כלי טבעי, יעיל ומוכר מזה אלפי שנים, המאפשר להשקיט את המחשבות,
לחיות את הרגע כאן ועכשיו –

מדיטציה – כל אחד יכול.

מדיטציה אינה מפסיקה לגמרי את המחשבות ולמען האמת גם איננו רוצים בכך,  מדיטציה מאיטה ומשנה את מקצב וסוג המחשבות ובכך משנה את גלי המוח כך שהמחשבות אינן "בעלות הבית" יותר אלא נמצאות ברקע.

ב"רייקי" מזכירים לנו השכם והערב לחיות את ההווה,(וזה נכון תמיד):

רק היום אפנה מהכעס
הכעס שייך לעבר לא ניתן לשנותו אך בהחלט ניתן "לפנות" ממנו אל הסליחה לעצמי

רק היום לא אדאג
דאגה שייכת לעתיד, האם יש לי שליטה על העתיד?

כאן ועכשיו
הרגע הזה, חוויה ושיעורי חיים.

כדי לעשות מדיטציה לא צריך לשבת על הר או לנסוע רחוק פשוט למצוא פינה שקטה בבית ולנטרל גורמי הפרעה שונים.

בבוקר – כמה דקות שקטות כדי להתחיל את היום מלאי אנרגיה ממקום "נקי".
בערב – כדי לשחרר את כל מה שאספנו במהלך היום ולאפשר שינה טובה ואיכותית.

מחשבה מובילה לעשייה

ההוויה – להינות מעשייה, מהיצירה

אם כך מה עושים כדי לצאת מעבדות לחירות של המחשבות?

אם מדיטציה הינה דרך טבעית עתיקת יומין אז מה יותר טבעי משימוש בנשימה שלנו:

מצאו מקום בו תוכלו לשבת בשקט, לא לחשוב, לא לתכנן, לנוח ולהניח, להרפות מהכל, לבהות.
להביא את המודעות לכאן ועכשיו, לרגע הזה,
מחשבות שעולות לא ניתן לעצור אך ב"זמן השקט" לא להיכנס לתוך "הסרט" של המחשבה ולא לתת לה להשתלט, לקחת שאיפה דרך האף ונשיפה דרך הפה –
באותו הרגע תשומת הלב הינה בנשימה ולא במחשבה (לא ניתן להיות במודעות לשני עניינים) מודעות  למה שקורה כרגע, לנשימה, לאופן הישיבה, וכד'.

כפות רגליים מונחות על הרצפה זו לצד זו,  ידיים רגועות מונחות על הירכים.
שלוש נשימות עמוקות אל הבטן, דרך האף.  בכל שאיפה נרגיש את הבטן מתנפחת כמו בלון, (אפשר לשים ידיים על הבטן כדי להרגיש את הבטן עולה ויורדת) ובכל נשיפה נדמה שמשחררים כל אנרגיה מיותרת, חוסמת .
ועכשיו לעבור על כל הגוף ולהרגיש אותו:
הגוף שקט ורגוע. כפות רגליים מונחות בשקט על הרצפה, רגועות,  ברכיים שקטות ורגועות, בטן שקטה, הגב שקט ורגוע, הכתפיים שמוטות ללא מתח, הידיים מונחות על הירכיים רגועות, בית החזה רגוע, צוואר ועורף שקטים ורפויים. ראש שקט ורגוע, פנים שקטות ורגועות – מצח חלק, עיניים עצומות, שקטות. לחיים רפויות, פה פתוח מעט, סנטר חוזר למקומו הטבעי.
באיזורים שמרגישים מתח או כיווץ – להתמקד בנשימה תוך כדי מחשבה על שחרור האיזור.

עצירת "מכונת הכביסה" של המחשבות  ולו למספר רגעים, מביאה להרגשיה קלילה יותר מיקוד, ריכוז, זיכרון חד יותר ואנרגיות טובות יותר לעשייה מוצלחת.

יציאה מ"עבדות לחירות" מנטלית הינה בעלת השפעה עצומה על ההתנהלות שלנו במהלך היום ובחיים בכלל בכל הרמות.

חג פסח שמח, אביב פורח ומלא אנרגיות שמחות

Comments

comments


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *